@ARTICLE{Javanmardi, author = {javanmardi, shiva and Abaspoor, Abas and khorsandi taskooh, Ali and ghiyasi nodoshan, saeed and }, title = {Designing an Innovative University Model in the Framework of the Innovation Ecosystem in Iran}, volume = {10}, number = {4}, abstract ={امروزه با توجه به تأکیدهای که روی توسعه پایدار و ارگانیک و پویایی اجزاء اکوسیستم نوآوری می­شود و با توجه به اینکه همه نهادهای اکوسیستم نوآوری کشور در قالب یک پیکر، ملزم به همکاری و هماهنگی در راستای سوق دادن کشور در مسیر نوآوری، علم و فناوری هستند؛ وجود دانشگاه نوآور به‌عنوان یکی از اصلی­ترین اجزای اکوسیستم نوآوری حائز اهمیت است. با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی و تغییرات سریع محیطی، ازجمله ورود فناوری­های مختلف و روزآمد به بازار و شکل­گیری رقابت سخت بین عاملان اقتصادی مختلف، و در راستای توسعه و رشد اقتصادی، سازمان­های مختلف و ازجمله دانشگاه­ها، اگر بخواهند به رشد و توسعه و حیات خود به‌عنوان نقشی که در اکوسیستم نوآوری در راستای توسعه علم و فناوری و پاسخگویی به نیازمندی­های جامعه دارند، پاسخ دهند، ملزم به انطباق هر چه بیشتر با محیط و تشویق کارکنان خود به نوآوری و خلاقیت و حرکت به سمت تبدیل‌شدن به یک دانشگاه نوآور هستند. پژوهش حاضر باهدف طراحی الگوی دانشگاه نوآور در چارچوب اکوسیستم نوآوری در ایران و تعیین اجزای اکوسیستم نوآوری و دانشگاه نوآور انجام گرفت. روش­شناسی: روش‌شناسی پژوهش از نوع گراندد تئوری بود. جامعه آماری این پژوهش را کلیه مدیران و اعضای هیئت‌علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، مدیران و کارشناسان سازمان پژوهش­های علمی و صنعتی ایران، مدیران و کارشناسان صنایع کوچک و شهرک­های صنعتی ایران، اعضای انجمن جمعیت صنعت و دانشگاه، کارشناسان، مدیران و اعضای هیئت‌علمی عضو دفاتر مرتبط با ارتباط دانشگاه و صنعت، نوآوری و فناوری در دانشگاه­های فنی دولتی، دانشگاه آزاد و فرهنگیان و مرکز تحقیقات و سیاست­های علمی کشور تشکیل می­دادند. روش نمونه­گیری هدفمند و تا دستیابی به حد اشباع نظری بود. مصاحبه­شوندگان از طریق روش گلوله برفی انتخاب و مورد مصاحبه نیمه­ساختمند قرار گرفتند. از روش نمونه­گیری هدفمند و گلوله برفی استفاده شد. یافته ­ها: مؤلفه­های اکوسیستم نوآوری و دانشگاه نوآور از طریق تجزیه تحلیل نتایج از طریق هم توسط پژوهشگر کیفی و تحلیل محتوای متن مصاحبه­ها و کدگذاری سه مرحله­ایی بر اساس روش نظریه داده بنیاد(GT) و هم با استفاده از نرم­افزار مکس کیو دی ای10 ، تعیین و تبیین گردید. نتیجه­ گیری: درنهایت الگوی اکوسیستم نوآوری و دانشگاه نوآور طراحی و تحلیل مربوط به اثربخشی الگو آورده شد. }, URL = {http://ihej.ir/article-1-1186-fa.html}, eprint = {http://ihej.ir/article-1-1186-fa.pdf}, journal = {Iranian Higher Education}, doi = {}, year = {2018} }