:: دوره 3، شماره 3 - ( 1390 ) ::
جلد 3 شماره 3 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
مطالعه ارتباط آمادگی یادگیری خودْراهبر دانشجویان آموزش مجازی با پیشرفت تحصیلی 
حسین زارع1، نسیم سعید، نعمت‌الله موسی‌پور2، محمدرضا سرمدی1، محمود هرمزی1
1- دانشگاه پیام نور
2- دانشگاه شهید باهنر کرمان
چکیده:   (6470 مشاهده)

تاریخ دریافت: 24/06/1389

تاریخ پذیرش: 28/11/1389

چکیده

هدف این مطالعه بررسی ارتباط آمادگی یادگیری خودراهبر دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه‌های مجازی با پیشرفت تحصیلی آنهاست. در یک بررسی توصیفی ـ همبستگی، 352 دانشجو در مقطع کارشناسی دانشگاه‌های مجازی خواجه نصیر، شیراز، علم وصنعت، و دانشکده علوم حدیث انتخاب شدند و برای بررسی متغیرهای پژوهش، به پرسش‌نامه گاگلیلمینو پاسخ دادند. میانگین نمرات آنها تا زمان مطالعه به عنوان شاخص پیشرفت تحصیلی در نظر گرفته شد. داده‌ها به کمک تحلیل رگرسیون ساده و چندگانه، تحلیل واریانس و آزمون آماری t محاسبه شد.

یافته‌های حاصل از این پژوهش حاکی از این بود که بین آمادگی یادگیری خودْراهبر دانشجویان در محیط مجازی با پیشرفت تحصیلی آنها ارتباط وجود دارد و مؤلفه‌های توانایی کاربرد مهارت‌های مطالعه و حل مشکل و خودپنداره مثبت بیشترین توانایی پیش‌بینی پیشرفت تحصیلی و بیشترین ارتباط را با آن دارند.

واژه‌های کلیدی: آمادگی یادگیری خودْراهبر، آموزش مجازی، پیشرفت تحصیلی، دانشجویان.
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1395/12/23 | پذیرش: 1395/12/23


XML     Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 3، شماره 3 - ( 1390 ) برگشت به فهرست نسخه ها