مطالعه ارتباط آمادگی یادگیری خودْراهبر دانشجویان آموزش مجازی با پیشرفت تحصیلی
|
حسین زارع1، نسیم سعید، نعمتالله موسیپور2، محمدرضا سرمدی1، محمود هرمزی1 |
1- دانشگاه پیام نور 2- دانشگاه شهید باهنر کرمان |
|
چکیده: (6411 مشاهده) |
تاریخ دریافت: 24/06/1389
تاریخ پذیرش: 28/11/1389
چکیده
هدف این مطالعه بررسی ارتباط آمادگی یادگیری خودراهبر دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاههای مجازی با پیشرفت تحصیلی آنهاست. در یک بررسی توصیفی ـ همبستگی، 352 دانشجو در مقطع کارشناسی دانشگاههای مجازی خواجه نصیر، شیراز، علم وصنعت، و دانشکده علوم حدیث انتخاب شدند و برای بررسی متغیرهای پژوهش، به پرسشنامه گاگلیلمینو پاسخ دادند. میانگین نمرات آنها تا زمان مطالعه به عنوان شاخص پیشرفت تحصیلی در نظر گرفته شد. دادهها به کمک تحلیل رگرسیون ساده و چندگانه، تحلیل واریانس و آزمون آماری t محاسبه شد.
یافتههای حاصل از این پژوهش حاکی از این بود که بین آمادگی یادگیری خودْراهبر دانشجویان در محیط مجازی با پیشرفت تحصیلی آنها ارتباط وجود دارد و مؤلفههای توانایی کاربرد مهارتهای مطالعه و حل مشکل و خودپنداره مثبت بیشترین توانایی پیشبینی پیشرفت تحصیلی و بیشترین ارتباط را با آن دارند. |
|
واژههای کلیدی: آمادگی یادگیری خودْراهبر، آموزش مجازی، پیشرفت تحصیلی، دانشجویان. |
|
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1395/12/23 | پذیرش: 1395/12/23
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|