[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: فرایند ارزیابی مقالات :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی
اطلاعات نشریه
آرشیو مجله و مقالات
عملکرد فصلنامه
برای نویسندگان
برای داوران
ثبت نام و اشتراک
تماس با ما
تسهیلات پایگاه
اطلاعیه
پیام ها
::
نمایه های مجله آموزش عالی ایران




















 

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: بانک ها و نمایه نامه ها
:: پربازدیدترین مقالات
:: فرم تعارض منافع و اصالت مقاله مجله آموزش عالی ایران
:: تعداد نویسندگان، سازمان های مشارکت کننده و داوری های ۱۴۰۰
:: راهنمای تنظیم مقالات فصلنامه آموزش عالی ایران
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
..
آرشیو مجله

  • سال 1402
  • سال 1402
  • سال 1401
  • سال 1400
  • سال 1399
  • سال 1398

  • [ 0-5 از 14   بعدی ]

    ..
    :: دوره 6، شماره 2 - ( 1393 ) ::
    Browse هنوز هیچ نسخه نشریه‌ای توسط مدیر سیستم انتشار نشریه در پایگاه ایجاد نشده است.
    برای مشاهده یا دریافت اطلاعات مقالات به صورت XML اینجا را کلیک کنید.
    :: دوره 6، شماره 2 - ( 1393 ) ::
    جلد 6 شماره 2 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
    دستاوردهای ایجاد جوامع یادگیری در خوابگاه های دانشجویی
    حمید رضا آراسته
    دانشگاه خوارزمی
    چکیده:   (4304 مشاهده)

    تاریخ دریافت: 15/01/1393

    تاریخ پذیرش: 06/02/1393

    چکیده

    هدف از این مطالعه بررسی وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی به عنوان جوامع یادگیری  (Learning Communities) و دستاوردهای آن  بود. در آغاز ضمن جستجو در بانک‌های اطلاعاتی اریک و چکیده‌های آموزش عالی، یکصد و بیست مقاله‌ی پژوهشیِ مرتبط با موضوع شناسایی شدند. از این میان پنجاه و هشت مقاله که محقق آنها را مهم تشخیص داد، تحلیل و اطلاعات موجود در آنها استخراج گردید. در این پژوهش حجم فراوانی از اطلاعات کیفی (حدود 850 صفحه) با هدف شناسایی توافقات و مفهوم‌سازی‌ها بررسی و کد‌گذاری شد. هدف از اجرای این مرحله آشکار ساختن دستاوردهای جوامع یادگیری در خوابگاه‌ها بود. به طور کلی محقق از شش  شیوه بهره برده است: 1) کدگذاری اطلاعات، 2) ژرف‌نگاری اطلاعات، 3) شناسایی انگاره‌ها و تعابیر، 4) میزان تکرار انگاره‌ها و تعابیر، 5) اشتراکات و تفاوت‌های نتایج در پژوهش‌های انجام شده، و 6) جمع‌بندی آرای برجسته. با استفاده از این شیوه، سه دستاورد مهم شامل بالندگی فردی، اجتماعی و علمی درباره‌ی جوامع یادگیری در خوابگاه‌ها به دست آمد.

    واژه‌های کلیدی: دانشگاه، خوابگاه دانشجویی، یادگیری، جوامع یادگیری، رشد دانشجو
    متن کامل [PDF 538 kb]   (1420 دریافت)    
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
    دریافت: 1395/12/15 | پذیرش: 1395/12/15
    ارسال نظر درباره این مقاله
    نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

    CAPTCHA


    XML     Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:


    آراسته حمید رضا. دستاوردهای ایجاد جوامع یادگیری در خوابگاه های دانشجویی. آموزش عالی ایران. 1393; 6 (2)

    URL: http://ihej.ir/article-1-568-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 6، شماره 2 - ( 1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    مجله آموزش عالی ایران Iranian Higher Education
    Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 78 queries by YEKTAWEB 4645