دستاوردهای ایجاد جوامع یادگیری در خوابگاه های دانشجویی
|
حمید رضا آراسته |
دانشگاه خوارزمی |
|
چکیده: (4304 مشاهده) |
تاریخ دریافت: 15/01/1393
تاریخ پذیرش: 06/02/1393
چکیده
هدف از این مطالعه بررسی وضعیت خوابگاههای دانشجویی به عنوان جوامع یادگیری (Learning Communities) و دستاوردهای آن بود. در آغاز ضمن جستجو در بانکهای اطلاعاتی اریک و چکیدههای آموزش عالی، یکصد و بیست مقالهی پژوهشیِ مرتبط با موضوع شناسایی شدند. از این میان پنجاه و هشت مقاله که محقق آنها را مهم تشخیص داد، تحلیل و اطلاعات موجود در آنها استخراج گردید. در این پژوهش حجم فراوانی از اطلاعات کیفی (حدود 850 صفحه) با هدف شناسایی توافقات و مفهومسازیها بررسی و کدگذاری شد. هدف از اجرای این مرحله آشکار ساختن دستاوردهای جوامع یادگیری در خوابگاهها بود. به طور کلی محقق از شش شیوه بهره برده است: 1) کدگذاری اطلاعات، 2) ژرفنگاری اطلاعات، 3) شناسایی انگارهها و تعابیر، 4) میزان تکرار انگارهها و تعابیر، 5) اشتراکات و تفاوتهای نتایج در پژوهشهای انجام شده، و 6) جمعبندی آرای برجسته. با استفاده از این شیوه، سه دستاورد مهم شامل بالندگی فردی، اجتماعی و علمی دربارهی جوامع یادگیری در خوابگاهها به دست آمد. |
|
واژههای کلیدی: دانشگاه، خوابگاه دانشجویی، یادگیری، جوامع یادگیری، رشد دانشجو |
|
متن کامل [PDF 538 kb]
(1420 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1395/12/15 | پذیرش: 1395/12/15
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|