[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: فرایند ارزیابی مقالات :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی
اطلاعات نشریه
آرشیو مجله و مقالات
عملکرد فصلنامه
برای نویسندگان
برای داوران
ثبت نام و اشتراک
تماس با ما
تسهیلات پایگاه
اطلاعیه
پیام ها
::
نمایه های مجله آموزش عالی ایران




















 

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: بانک ها و نمایه نامه ها
:: پربازدیدترین مقالات
:: فرم تعارض منافع و اصالت مقاله مجله آموزش عالی ایران
:: تعداد نویسندگان، سازمان های مشارکت کننده و داوری های ۱۴۰۰
:: راهنمای تنظیم مقالات فصلنامه آموزش عالی ایران
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
..
آرشیو مجله

  • سال 1402
  • سال 1402
  • سال 1401
  • سال 1400
  • سال 1399
  • سال 1398

  • [ 0-5 از 14   بعدی ]

    ..
    :: دوره 13، شماره 3 - ( 1400 ) ::
    Browse هنوز هیچ نسخه نشریه‌ای توسط مدیر سیستم انتشار نشریه در پایگاه ایجاد نشده است.
    برای مشاهده یا دریافت اطلاعات مقالات به صورت XML اینجا را کلیک کنید.
    :: دوره 13، شماره 3 - ( 1400 ) ::
    جلد 13 شماره 3 صفحات 84-65 برگشت به فهرست نسخه ها
    مدل‌سازی و آسیب‌شناسی پیشران‌های راهنمایی اثربخش رساله و پایان‌نامه
    سعید شکوری مغانی 1، حسن محجوب عشرت آبادی2 ، علیرضا تنهایی3
    1- دانشگاه فردوسی مشهد ، saeed.shakori@alumni.um.ac.ir
    2- دانشگاه علوم و فنون شهید ستاری
    3- دانشگاه فارابی
    چکیده:   (944 مشاهده)
    پیشران­ها؛ عوامل محرکه و پیش برنده فرایند راهنمایی در شرایط پیچیده، نامتعین و نوسانی به‌منظور تحقق توانمندسازی دانشجو هستند. هدف از انجام این پژوهش، ارزیابی برازش مدل پیشران­های راهنمایی اثربخش دانشجویان ارشد و دکتری و آسیب­شناسی فرایند راهنمایی بر اساس آن است. این پژوهش از حیث هدف کاربردی و با استفاده از روش­های پژوهش پیمایشی و همبستگی انجام‌شده است. جامعه آماری پژوهش، کلیه دانشجویان ارشد و دکتری دانشگاه فردوسی مشهد بودند که تعداد 494 تن از آن‌ها با روش نمونه­گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار پژوهش، پرسشنامه محقق ساخته پیشران­های راهنمایی اثربخش بود. برای تجزیه‌وتحلیل داده­ها از آزمون­های آماری رگرسیون خطی ساده، تی و فریدمن در نرم‌افزار spss و مدل­سازی معادلات ساختاری با استفاده از تکنیک حداقل مربعات جزئی در نرم‌افزار PLS smart استفاده شد. یافته­ها نشان داد که شاخص­های روایی و پایایی مدل­های اندازه­گیری، شاخص­های ارزیابی مدل­های ساختاری و شاخص­های کلی مدل؛ تائید کننده برازش مطلوب مدل پیشران­های راهنمایی اثربخش است. همچنین آسیب­شناسی فرایند راهنمایی دانشجویان نشان داد که وضعیت پیشران­های حمایت راهنما و قابلیت پذیرش دانشجو در سطح مطلوبی هستند؛ اما وضعیت پیشران حمایت سازمانی در سطح نامطلوبی است. درنتیجه مدل پیشران­های راهنمایی اثربخش به‌عنوان مدل جامع راهنمایی معرفی می­شود و ارزیابی­ها نشان می­دهد که افزایش کیفیت و اثربخشی راهنمایی در جهت توانمندسازی دانشجویان، نیازمند افزایش حمایت سازمانی است.
     
    واژه‌های کلیدی: راهنمایی رساله و پایان‌نامه، مدل و سبک راهنمایی، ارزیابی راهنمایی
    متن کامل [PDF 568 kb]   (223 دریافت)    
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
    دریافت: 1401/2/30 | پذیرش: 1400/7/1
    ارسال پیام به نویسنده مسئول

    ارسال نظر درباره این مقاله
    نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

    CAPTCHA


    XML   English Abstract   Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:

    shakuri moghani S, mahjub eshratabadi H, tanhaee A. Modeling and assessment of student effective supervision drivers. ihej 2021; 13 (3) :65-84
    URL: http://ihej.ir/article-1-1870-fa.html

    شکوری مغانی سعید، محجوب عشرت آبادی حسن، تنهایی علیرضا. مدل‌سازی و آسیب‌شناسی پیشران‌های راهنمایی اثربخش رساله و پایان‌نامه. آموزش عالی ایران. 1400; 13 (3) :65-84

    URL: http://ihej.ir/article-1-1870-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 13، شماره 3 - ( 1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    مجله آموزش عالی ایران Iranian Higher Education
    Persian site map - English site map - Created in 0.09 seconds with 78 queries by YEKTAWEB 4645