[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: فرایند ارزیابی مقالات :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی
اطلاعات نشریه
آرشیو مجله و مقالات
عملکرد فصلنامه
برای نویسندگان
برای داوران
ثبت نام و اشتراک
تماس با ما
تسهیلات پایگاه
اطلاعیه
پیام ها
::
نمایه های مجله آموزش عالی ایران




















 

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: بانک ها و نمایه نامه ها
:: پربازدیدترین مقالات
:: فرم تعارض منافع و اصالت مقاله مجله آموزش عالی ایران
:: تعداد نویسندگان، سازمان های مشارکت کننده و داوری های ۱۴۰۰
:: راهنمای تنظیم مقالات فصلنامه آموزش عالی ایران
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
..
آرشیو مجله

  • سال 1402
  • سال 1402
  • سال 1401
  • سال 1400
  • سال 1399
  • سال 1398

  • [ 0-5 از 14   بعدی ]

    ..
    :: دوره 12، شماره 4 - ( 1399 ) ::
    Browse هنوز هیچ نسخه نشریه‌ای توسط مدیر سیستم انتشار نشریه در پایگاه ایجاد نشده است.
    برای مشاهده یا دریافت اطلاعات مقالات به صورت XML اینجا را کلیک کنید.
    :: دوره 12، شماره 4 - ( 1399 ) ::
    جلد 12 شماره 4 صفحات 44-23 برگشت به فهرست نسخه ها
    شناسایی مؤلفه‌های رهبری اخلاقی از دیدگاه اعضای هیأت علمی در دانشگاه‌های دولتی شهر تهران
    علیرضا عالی پور 1، ترانه عنایتی2
    1- دانشگاه علوم دریایی ، alipoor.alireza@yahoo.com
    2- دانشگاه آزاد اسلامی مازندران
    چکیده:   (2078 مشاهده)
    یکی از مهم‌ترین موضوعات در نظام آموزشی دانشگاه­های نسل چهارم رهبری اخلاقی می‌باشد؛ این پژوهش باهدف شناسایی مؤلفه­های رهبری اخلاقی از دیدگاه اعضای هیئت‌علمی در دانشگاه­های دولتی شهر تهران بود. جامعۀ آماری این پژوهش که شامل کلیه اعضای هیئت‌علمی دانشگاه­های دولتی شهر تهران بودند که با استفاده از روش نمونه­گیری تصادفی خوشه­ای چندمرحله‌ای 480 نفر به‌عنوان حجم نمونه انتخاب شد. به­منظور بررسی روایی پرسشنامه نیز از روایی صوری، محتوا و سازه استفاده شد و به­منظور محاسبه پایایی آن نیز از ضریب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی استفاده شد که نتایج بیانگر روا و پایا بودن پرسشنامه محقق ساخته بود. برای تحلیل داده­ها با توجه به سؤال­های پژوهش از تحلیل عاملی اکتشافی و آزمون تی تک نمونه­ای استفاده شد. نتایج نشان داد که مؤلفه­های رهبری اخلاقی در دانشگاه­های ایران عبارتند از فردی، سازمانی و رفتار اخلاقی که نیاز هست
    مسئولین نظام آموزشی برنامه‌ریزی ویژه‌ای به رهبری اخلاقی در ابعاد فردی، سازمانی و رفتار اخلاقی داشته باشند.
    واژه‌های کلیدی: رهبری اخلاقی، رفتار اخلاقی، رویکرد اخلاقی
    متن کامل [PDF 598 kb]   (840 دریافت)    
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
    دریافت: 1399/12/15 | پذیرش: 1400/7/8
    ارسال پیام به نویسنده مسئول

    ارسال نظر درباره این مقاله
    نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

    CAPTCHA


    XML   English Abstract   Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:

    alipour A. Identifying the Ethical Leadership Components from Viewpoint of Faculty Members of Public Universities in Tehran. ihej 2021; 12 (4) :23-44
    URL: http://ihej.ir/article-1-1649-fa.html

    عالی پور علیرضا، عنایتی ترانه. شناسایی مؤلفه‌های رهبری اخلاقی از دیدگاه اعضای هیأت علمی در دانشگاه‌های دولتی شهر تهران. آموزش عالی ایران. 1399; 12 (4) :23-44

    URL: http://ihej.ir/article-1-1649-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 12، شماره 4 - ( 1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    مجله آموزش عالی ایران Iranian Higher Education
    Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 78 queries by YEKTAWEB 4645