1- دانشگاه پیام نور نورآباد ، sohilaashrafi@yahoo.com 2- دانشگاه خوارزمی
چکیده: (2030 مشاهده)
پژوهش حاضرباهدفشناسایی الزامهای اجرایی دورههایبرخطآزادانبوه(موک)در دانشگاه پیامنور از منظر اقتصادی انجامگرفت. روش مورد استفاده در این پژوهش، کاربردی و نحوه گردآوری اطلاعات، کیفی بود. مؤلفههای مورد استفاده بر اساس بررسیاسنادومدارک و ابزار مصاحبه نیمه ساختارمند شناسایی شدند.به منظور بررسی اسناد و مدارک و تحلیلیافتههای مصاحبه از روش تحلیل محتوای استقرایی در سه سطح باز، محوری و گزینشی استفاده شد. برای شناسایی جامع مؤلفههای اصلی و زیرمؤلفههای الزامهای اجرایی دورههایموکدر دانشگاه پیامنور از منظر اقتصادی، علاوه بر بررسی مطالعههای انجام شده در این زمینه، مصاحبهای نیمهساختارمند با 15 نفر از خبرگان حوزه در دورههایموک صورت گرفت. نتایج نشان داد که الزامهای اجرایی دورههای موکدر دانشگاه پیامنور از منظر اقتصادی شامل یازده مؤلفه اصلی: تشکیل تیم اقتصادی، تعیین اهداف اقتصادی از راهاندازی و ارائه دورههای موک، عرضه وتقاضا، هزینه و درآمدها، منابع، سرمایهگذاران، استراتژی قیمتگذاری، مدل کسب و کار، تهیه و نوشتن یک طرح و ارائه مدل اقتصادی، بازاریابی ومباحث مالی و حقوقی و 37 زیرمؤلفه است.
ashrafi S, ZINABADI H, ABASIAN H. Identifing Implementation Requirements of Massive Open Online Course in Payam Noor University from an Economic Perspective. ihej 2021; 13 (2) :96-134 URL: http://ihej.ir/article-1-1476-fa.html
اشرفی سکینه، اراسته حمید رضا، زین آبادی حسن رضا، عباسیان حسین. واکاوی الزامهای اجرایی دورههای برخط آزاد انبوه در دانشگاه پیامنور از منظر اقتصادی. آموزش عالی ایران. 1400; 13 (2) :96-134