[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: فرایند ارزیابی مقالات :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 7، شماره 4 - ( 4-1394 ) ::
جلد 7 شماره 4 صفحات 175-200 برگشت به فهرست نسخه ها
مطالعه اثربخشی دوره های آموزش مجازی از دیدگاه اساتید و دانشجویان (مورد مطالعه: دانشگاه تهران)
علی یاسینی1، محمد تابان 2
1- استادیار گروه مدیریت دانشگاه ایلام
2- استادیار گروه مدیریت دانشگاه ایلام ، taab1347@yahoo.co
چکیده:   (341 مشاهده)

پژوهش حاضر با هدف سنجش اثربخشی دوره آموزش مجازی از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران انجام گرفت. جامعه آماری را تمامی اساتید و دانشجویان دوره آموزش مجازی دانشگاه تهران تشکیل داده که تعداد 21 استاد به شیوه نمونه­ گیری گلوله برفی و 226 دانشجو با استفاده از روش ­نمونه ­گیری تصادفی طبقه­ای متناسب با حجم انتخاب شدند. جهت گردآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته 8 بعدی استفاده شد. داده ­ها با استفاده از نرم افزار spss و روش آماری t تک نمونه­ای تجزیه و تحلیل شدند و یافته­ ها نشان داد که از نظر اساتید ابعاد محتوای دوره، سازماندهی مواد آموزشی، انعطاف پذیری دوره، حجم کاری در حد مطلوب و ابعاد فعالیت های یاددهی ـ یادگیری، طراحی صفحات وب، بازخورد ارایه شده در طول دوره، و کمک ­رسانی به دانشجویان درحد متوسط، اثربخش بوده است. بطور کلی از نظر اساتید اثربخشی دوره آموزش مجازی، مطلوب ارزیابی شده است. همچنین از نظر دانشجویان در دوره آموزش مجازی برگزار شده، اثربخشی محتوای دوره آموزشی، طراحی صفحات درحد مطلوب؛ اثربخشی فعالیت­های یاددهی ـ یادگیری و کمک­رسانی به دانشجویان در حد نامطلوب، اثربخشی سازماندهی مواد آموزشی، بازخورد ارایه شده، و انعطاف ­پذیری دوره آموزشی درحد متوسط بوده اند. بطور کلی از نظر دانشجویان اثربخشی دوره­ی آموزش مجازی نامطلوب بوده است.

واژه‌های کلیدی: آموزش مجازی، ابعاد آموزش مجازی، اثربخشی، الگوی کرک پاتریک
متن کامل [PDF 968 kb]   (189 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۴/۱۰/۲۸ | پذیرش: ۱۳۹۶/۴/۵
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >



XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

یاسینی علی، تابان محمد. مطالعه اثربخشی دوره های آموزش مجازی از دیدگاه اساتید و دانشجویان (مورد مطالعه: دانشگاه تهران). آموزش عالی ایران. 1394; 7 (4) :175-200

URL: http://ihej.ir/article-1-731-fa.html

دوره 7، شماره 4 - ( 4-1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله آموزش عالی ایران Iranian Higher Education
Persian site map - English site map - Created in 0.054 seconds with 787 queries by yektaweb 3479