[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: فرایند ارزیابی مقالات :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی
اطلاعات نشریه
آرشیو مجله و مقالات
عملکرد فصلنامه
برای نویسندگان
برای داوران
ثبت نام و اشتراک
تماس با ما
تسهیلات پایگاه
اطلاعیه
پیام ها
::
نمایه های مجله آموزش عالی ایران




















 

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: بانک ها و نمایه نامه ها
:: پربازدیدترین مقالات
:: فرم تعارض منافع و اصالت مقاله مجله آموزش عالی ایران
:: تعداد نویسندگان، سازمان های مشارکت کننده و داوری های ۱۴۰۰
:: راهنمای تنظیم مقالات فصلنامه آموزش عالی ایران
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
..
آرشیو مجله

  • سال 1402
  • سال 1402
  • سال 1401
  • سال 1400
  • سال 1399
  • سال 1398

  • [ 0-5 از 14   بعدی ]

    ..
    :: دوره 13، شماره 4 - ( 1400 ) ::
    Browse هنوز هیچ نسخه نشریه‌ای توسط مدیر سیستم انتشار نشریه در پایگاه ایجاد نشده است.
    برای مشاهده یا دریافت اطلاعات مقالات به صورت XML اینجا را کلیک کنید.
    :: دوره 13، شماره 4 - ( 1400 ) ::
    جلد 13 شماره 4 صفحات 24-1 برگشت به فهرست نسخه ها
    نگرش خبرگان دانشگاهی به تعامل دانشگاه و جامعه
    گل بهار پورانجنار1 ، حبیب الله سالارزهی 2، علی اصغر تباوار1 ، نورمحمد یعقوبی1
    1- دانشگاه سیستان و بلوچستان
    2- دانشگاه سیستان و بلوچستان ، salarzehi@mgmt.usb.ac.ir
    چکیده:   (1487 مشاهده)
    توجه به تعامل دانشگاه با جامعه، در کنار دو کارکرد اصلی نظام آموزش عالی، یعنی؛ آموزش و پژوهش، بر نقش اجتماعی دانشگاه­ها در پاسخگویی به نیازها و انتظارات جامعه در سطوح مختلف، دلالت دارد. بر این اساس، هدف پژوهش حاضر، شناسایی و دسته­بندی نگرش خبرگان دانشگاهی در خصوص چالش‌های پیش­روی تعامل دانشگاه با جامعه؛ با استفاده از رویکرد آمیخته و روش کیو بوده است. جامعه آماری پژوهش را هجده نفر از صاحب‌نظران، خبرگان و اساتید دانشگاه­ها و مراکز آموزش عالی مختلف در سطح کشور تشکیل می­دهند که با استفاده از روش نمونه­گیری هدفمند و بر اساس اصل کفایت نظری، به‌عنوان اعضای نمونه انتخاب گردید. علت اصلی این انتخاب نیز، تخصص، تجربه آکادمیک و تألیفات خبرگان در حوزه آموزش عالی در نظر گرفته شده است. در بخش کیفی پژوهش، با استفاده از 18 مصاحبه صورت گرفته، فضای گفتمان حاصل گردید و با استفاده از نظرات و دیدگاه­های آنان، گزینه‌های کیو‌ و در ادامه آن، مجموعه کیو‌ به‌‌‌‌‌‌‌ دست آمد. همچنین، در بخش کمی نیز، با استفاده از نرم­افزار SPSS داده­های به‌دست‌آمده در بخش کیفی، مورد تحلیل قرار گرفت که درنهایت، هفت نگرش اصلی، در این زمینه، شناسایی گردید.
    واژه‌های کلیدی: تعامل دانشگاه با جامعه، خبرگان دانشگاهی، نگرش، رویکرد آمیخته
    متن کامل [PDF 1106 kb]   (395 دریافت)    
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
    دریافت: 1400/5/8 | پذیرش: 1401/7/10
    ارسال پیام به نویسنده مسئول

    ارسال نظر درباره این مقاله
    نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

    CAPTCHA


    XML   English Abstract   Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:

    Pouranjanar G, Salarzehi H, Tabavar A A, Yaghoubi N M. The Attitude of Academic Experts to the University Interaction with Society. ihej 2021; 13 (4) :1-24
    URL: http://ihej.ir/article-1-1732-fa.html

    پورانجنار گل بهار، سالارزهی حبیب الله، تباوار علی اصغر، یعقوبی نورمحمد. نگرش خبرگان دانشگاهی به تعامل دانشگاه و جامعه. آموزش عالی ایران. 1400; 13 (4) :1-24

    URL: http://ihej.ir/article-1-1732-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 13، شماره 4 - ( 1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    مجله آموزش عالی ایران Iranian Higher Education
    Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 77 queries by YEKTAWEB 4645