[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: فرایند ارزیابی مقالات :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی
اطلاعات نشریه
آرشیو مجله و مقالات
عملکرد فصلنامه
برای نویسندگان
برای داوران
ثبت نام و اشتراک
تماس با ما
تسهیلات پایگاه
اطلاعیه
پیام ها
::
نمایه های مجله آموزش عالی ایران




















 

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: بانک ها و نمایه نامه ها
:: پربازدیدترین مقالات
:: فرم تعارض منافع و اصالت مقاله مجله آموزش عالی ایران
:: تعداد نویسندگان، سازمان های مشارکت کننده و داوری های ۱۴۰۰
:: راهنمای تنظیم مقالات فصلنامه آموزش عالی ایران
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
..
آرشیو مجله

  • سال 1402
  • سال 1402
  • سال 1401
  • سال 1400
  • سال 1399
  • سال 1398

  • [ 0-5 از 14   بعدی ]

    ..
    :: دوره 6، شماره 4 - ( 1393 ) ::
    Browse هنوز هیچ نسخه نشریه‌ای توسط مدیر سیستم انتشار نشریه در پایگاه ایجاد نشده است.
    برای مشاهده یا دریافت اطلاعات مقالات به صورت XML اینجا را کلیک کنید.
    :: دوره 6، شماره 4 - ( 1393 ) ::
    جلد 6 شماره 4 صفحات 160-135 برگشت به فهرست نسخه ها
    روابط ساختاری جهان‌بینی رهبری دانش و جو توسعه‌ای
    داود فیض1، سکینه جعفری1
    1- دانشگاه سمنان
    چکیده:   (8148 مشاهده)

    هدف: هدف این پژوهش، بررسی رابطه جهان‌بینی رهبری دانش با جوّ توسعه‌ای در دانشگاه‌ شیراز بود.

    روش: شرکت‌کنندگان 312 نفر از کارکنان (102 اعضای هیئت‌علمی شیراز، 210 نفر از کارمندان دانشگاه شیراز) بودند که با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. همه آن‌ها پرسشنامه‌های جهان‌بینی رهبری دانش و جوّ توسعه‌ای را تکمیل کردند. داده‌ها با مدل تحلیل مسیر با استفاده از نرم‌افزار LISREL تحلیل شدند.

    یافته‌ها: یافته‌ها نشان داد که از دیدگاه کارکنان، استفاده مطلوب از فن‌آوری بالاترین میانگین را در بین ابعاد جهان‌بینی رهبری دانش دارد. بین ابعاد جهان‌بینی رهبری دانش (نوع رهبری، خلاقیت، عقلانیت، واکنش در برابر بحران، تغییر، اصول اخلاقی، الگویی‌های زمان، فناوری) با ابعاد جوّ توسعه‌ای (اشتیاق، برانگیختگی، خرسندی، رضایت) رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. جهان‌بینی رهبری دانش پیش‌بینی کننده معنادار جوّ توسعه‌ای می‌باشد.

    بحث: جهان‌بینی رهبری دانش می‌تواند به‌طور مستقیم جوّ توسعه‌ای را تحت تأثیر قرار دهد. نتایج کاربردی یافته‌ها موردبحث قرار گرفت.

    واژه‌های کلیدی: واژگان کلیدی :رهبری، جهان‌بینی رهبری دانش، جوّ توسعه‌ای، کارکنان
    متن کامل [PDF 1013 kb]   (2364 دریافت)    
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
    دریافت: 1395/2/4 | پذیرش: 1395/2/4
    ارسال نظر درباره این مقاله
    نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

    CAPTCHA


    XML   English Abstract   Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:

    The Relationship between Knowledge Leadership Worldview and Development Climate. ihej 2014; 6 (4) :135-160
    URL: http://ihej.ir/article-1-381-fa.html

    فیض داود، جعفری سکینه. روابط ساختاری جهان‌بینی رهبری دانش و جو توسعه‌ای . آموزش عالی ایران. 1393; 6 (4) :135-160

    URL: http://ihej.ir/article-1-381-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 6، شماره 4 - ( 1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    مجله آموزش عالی ایران Iranian Higher Education
    Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 77 queries by YEKTAWEB 4645